#شرطی_سازی_ذهن #ترفند جدید #جنگ_نرم
اینکه واقعیت #ماجرای_قاری_قرآن مشهور کماکان بدلایل مختلف در فضای #رسانه مبهم و نامشخص است و اینکه #عمل_قبیح_لواط با هر بینش و نگرشی قبیح و محکوم است مورد پذیرش و تفاهم همه ماست، پس لطفا این چند خط را بادقت بخوانید:
وقتی دو چیز درکنار هم قرار بگیرند #ذهن_انسان طبق یک #قائده_روانشناسی ، بین آن دو #پدیده یا #مفهوم #ارتباط برقرار میکند ، که به آن قائده ی ” #شرطی_شدن_ذهن” میگویند.
مثلا اگر شما به مسافرت بروید و در آن مسافرت یک آهنگ گوش کنید ، از آن پس با شنیدن آن آهنگ ، به یاد #خاطرات آن مسافرت می افتید یا مثلأ چون که شما حسین رضا زاده را همیشه درحال وزنه زدن دیده اید ، هربار که حسین رضا زاده را می بینید یا نامش را می شنوید ، به یاد ورزش وزنه برداری می افتید.
یک لحظه بیایید و کاری به درست یا کذب بودن خبر مربوط به #سعید_طوسی نداشته باشیم :
تنها به این بیندیشید که منتشر کنندگان اولیه ی این خبر ، چگونه با استفاده از این قائده ی روانشناسی ، کاری کرده اند که شما با شنیدن کلمه ی #حج و کلمه ی #کلاس_قرآن ، به یاد #عمل_شنیع_لواط می افتید و حداقل این #حس_ناخوشایند برای شما #یادآوری می شود.
در این دنیایی که هیچ پدیده ای بی علت اتفاق نمی افتد به این فکر کنید که چرا فقط باید این اخبار در مورد حج و کلاس قرآن منتشر شود؟ مگر در باقی صنوف و فعالیت ها، نمونه هایی از #انحرافات_اخلاقی و #تخلف دیده نشده و نمی شود؟ مگر در کلاس ورزشی، موسیقی یا حتی کلاس تقویتی درسی اینگونه موارد حتی بسیار کم پیش نیامده؟ مگر در فلان سفر خارجی در فرودگاه یا هتل به هموطنان ما تعرض نشده است؟ چرا فقط این موارد #رسانه_ای می شوند و در مورد آنها #محتوای_هدفمند #تولید و #منتشر می شود؟
البته هیچکدام از این اتفاقات را نباید به کل صنف و آن فعالیت خاص #تعمیم داد و صد البته باید با آن مصداق #بی_اخلاقی و #تخلف با شدیدترین شکل ممکن #برخورد کرد و کلیت این گفتار ذره ای در #قباحت_اعمال_منافی_اخلاق #شبهه وارد نمی سازد. ولی بیاییم یک لحظه خود را جای #خانواده، #همسر و #فرزندان این افراد بگذاریم. آنها چرا باید #بی_گناه در آتش #شهوت_افشاگری برخی #کاربران_شبکه_های_اجتماعی بسوزند؟
چرا باید #کاربران_شبکه_های_اجتماعی با #عمل_غیر_اخلاقی #نشر_محتوای_مسموم هرچند با #نیت_خیر در صدد #تذکر و #اعتراض به این موارد #بی_اخلاقی در جامعه باشند؟ بدون آنکه توجهی به #تبعات کار خود داشته باشند.
ضمن اینکه نشر اینگونه #جکهای_غیراخلاقی و #محتواهای_مسموم که یقینا بسیار #هنرمندانه ساخته و منتشر می شوند بجز #توهین به #باورهای_اخلاقی و مقدسات_مذهبی بسیاری از هم کیشان ما، موجب از بین رفتن #قبح_اعمال #خلاف_اخلاق در جامعه خواهد شد که بدون شک #اخلاق_جامعه_ایرانی را نشانه رفته است و زمینه بروز #ناهنجاری_های دیگری در سطح جامعه خواهد بود.
و در یک کلام ما #شهروندان_دیجیتال نبایم #فریب این #بازیهای_کثیف_رسانه_ای را بخوریم و همیشه #هوشیار و مسلح به #سواد_رسانه_ای باشیم.
با تشکر و احترام
محمد هادی بیات – #روزنامه_نگار و فعال #فضای_مجازی

📚 با ما در کانال مدیریت و رسانه همراه باشید
https://telegram.me/joinchat/B6XebjuvkHt83k_LodmsXQ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.