بیات گفت: متأسفانه علی رغم وجود قوانین که ورود تلفن همراه به مدارس غیر مجاز می داند تلفن داخل مدارس می آید که یک آسیب جدی و بزرگی است که آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد.

محمد هادی بیات، محقق، پژوهشگر و فعال حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به معضلات استفاده بی رویه دانش آموزان از فضای مجازی در مدارس و راهکار مقابله با آن گفت: یکی از راه های مقابله با استفاده بی رویه دانش آموزان از فضای مجازی جلوگیری فیزیکی است.

وی افزود: متأسفانه علی رغم وجود قوانین که ورود تلفن همراه به مدارس غیر مجاز می داند تلفن داخل مدارس می آید که یک آسیب جدی و بزرگی است که آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد و برای آن تدبیری کند.راهکار دیگر توجیه خانواده ها از آسیب ها و مضررات فضای مجازی بر روی دانش آموزان است.

بیات تصریح کرد: اثر مثبت حضور خانواده و کنترل آنها در کاهش آسیب های فضای مجازی اثبات شده است ؛ کشورهای دیگر هم با استفاده مؤثر از خانواده ضمن کاهش هزینه های کنترل فضای مجازی از آسیب های آن برای کودکان و نوجوانان جلوگیری می کنند.

وی با اشاره به برخی از آسیب ها و مضررات فضای مجازی ویژه کودکان و نوجوانان گفت: آسیب بدنی و بیماری آرتوروز در ناحیه های انگشت و مچ و کم بینایی و ضعیف شدن چشم و مشکلات فرهنگی از جمله معضلات استفاده بی رویه از فضای مجازی است.

این کارشناس حوزه رسانه خاطرنشان کرد: از طرفی برخی آموزه ها در فضای مجازی قابل کنترل نیست به عنوان مثال به بچه ۵ ساله اموزش ساخت مواد مخدر می دهند یا موارد اخلاقی که مناسب سن فرزندان نیست، داده می شود و در دراز مدت آسیب جدی همچون بلوغ زود هنگام را به وجود می آورد.همچنین با آمدن فضای مجازی و آموزش غلط، دانش آموزان از هم تأثیر گرفته و این نحوه تربیتی ترویج می شود و گاهی برای از بین بردن آن باید هزینه های هنگفتی را پرداخت کرد.

لینک خبر: http://basijnews.ir/fa/news/8722978/%D8%A8%D9%84%D9%88%D8%BA-%D8%B2%D9%88%D8%AF%D8%B1%D8%B3-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.