استاندار استان مرکزی، نظارت قانونمند را از کارکردهای مهم رسانه های مستقل و احزاب دانست و گفت: توسعه پایدار در سایه نقد منصفانه و نظارت های هدفمند و سازنده شکل می گیرد و احزاب و رسانه های مستقل ابزار تحقق آن هستند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، محمود زمانی قمی روز شنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان مرکزی افزود: رسانه ها تریبون افکار و ایده های مختلف در جامعه هستند و نقش مهمی را در شکل دهی و راهبری گفتمان های سازنده و نظارت بر اجرای موثر امور بر عهده دارند.
وی توضیح داد: غفلت از فضاسازی سالم برای فعالیت های حزبی و مطبوعات مستقل موجب می شود تا باندهای سهم خواه در جامعه رشد کنند که قواعد بازی را به رسمیت نشناخته و ظرفیت امر به معروف و نهی از منکر و نظارت اصولی از کف برود.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: با استفاده هدفمند از نظارت مطبوعات و احزاب، دایره گفتمان سازنده شکل گرفته، معایب شناخته شده و مسائل پی گرفته می شود.
وی عنوان کرد: اگر در جامعه به ویژه در دولت قبل فسادهایی رخ داده ناشی از غیاب نهادهای مدنی قدرتمند ، احزاب و رسانه های پرسشگر و نقاد است و این مهم جایگاه مطبوعات و رسانه ها در تلطیف و نشاط فضای جامعه، تقویت اخلاقمداری و سلامت اجتماعی را نشان می دهد.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: خانه مطبوعات نهاد رسمی و صنفی روزنامه نگاران است که متاسفانه در دهه گذشته استان مرکزی از داشتن آن محروم بود و بسیاری از چالش ها و مشکلات به همین دلیل ایجاد شده است.
زمانی قمی افزود: خانه مطبوعات به همت اهالی رسانه و کمک دولت تدبیر و امید شکل گرفته و باید قاطعانه به عنوان مرجع حمایت از اهالی رسانه و رشد فکری و مهارتی آنان و همچنین ابزار کنترلی مطبوعات مستقل در جامعه نقش آفرینی کند.
وی در خصوص اقتصاد رسانه ای گفت: در صورتی که پیشنهادات سازنده در بهبود اقتصاد رسانه ای و خلق ثروت و کار کیفی مطبوعاتی از خانه مطبوعات اعلام شود، تیم خدمتگزاران دولت در تسهیل امور در صحنه خواهد بود.
زمانی قمی گفت:پیگیری امور معیشتی، بیمه و مالیات، آموزش های تخصصی از تکالیف مهم خانه مطبوعات است.
وی در خصوص پیگیری برای تخفیف در ارائه مسکن به خبرنگاران فاقد مسکن و همچنین صدور سند مالکیت مکان خانه مطبوعا، حمایت مالی و معنوی از مراسم روز خبرنگار قول مساعد داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گفت: مطالبه گری اهالی رسانه استان مرکزی مرجع صنفی نداشت که در اواخر اسفندماه پارسال با انتخابات قانونی این امکان مهیا شد.
مهدی حقیقی افزود: اقتدار، سلامت و اخلاقمداری اسلامی در حوزه رسانه ای تاثیر مستقیم بر سایر بخش های جامعه دارد و این مهم با خانه مطبوعات محقق می شود.
مدیرخانه مطبوعات استان مرکزی نیز در این نشست گفت: خانه مطبوعات کانونی است که دغدغه های صنفی مطبوعات را پی می گیرد و راه اندازی واقعی آن با هدف تقویت مهارت های تخصصی اهالی مطبوعات، پیگیری خدمات رفاهی و صنفی ضروریست.
علی حیدر شاه حسینی افزود: خانه مطبوعات استان پس از وقفه ده ساله شرایط شکننده ای دارد و تمامی توان به کار گرفته شده تا در موضوعات اساسی با شکل گیری کمیته های تخصصی گام های جدی برداشته شود.
وی گفت: یکی از رسالت های مهم خانه مطبوعات استان طرح ارزیابی علمی سالانه رسانه هاست و حمایت استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این مهم ضروریست.
نیره یوسفی راد رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان مرکزی هم گفت: در پیگیری های انجام شده از گذشته اعطای مسکم مهر به ۲۵ نفر از خبرنگاران فاقد مسکن استان در مراحل نهایی شدن است که انتظار می رود در رایزنی با مسئولان مربوط تسهیلات خاصی برای این افراد لحاظ شود.
مجید نیک عهد عضو خانه مطبوعات استان مرکزی نیز گفت: خانه مطبوعات در دوره قبل با مساعدت استاندار وقت ساختمانی را خریداری کرد که مالکیت ساختمان به فرهنگ و ارشاد اسلامی انتقال یافت که لازم است سند آن به خانه مطبوعات برگردد.
محمد هادی بیات عضو دیگر خانه مطبوعات استان مرکزی نیز گفت: جامعه رسانه استان از مشکلات مختلفی رنج می برد که بخش عمده آن به دلیل فقر تشکل صنفی ایجاد شده است.
وی افزود: در این خصوص باید نگاه تخصصی در سایه حمایت های بخش های متولی از سوی خانه مطبوعات اعمال شود تا جراحات موجود ترمیم شود.
محمد رجائیان عضو دیگر خانه مطبوعات استان مرکزی نیز بهسازی ساختمان فعلی خانه مطبوعات و حمایت استانداری در همراهی دستگاه های اجرایی برای استفاده از خدمات رفاهی درون و برون استانی به نفع جامعه رسانه ای تاکید کرد.
امیر مولوی خزانه دار خانه مطبوعات استان مرکزی نیز در این نشست بر تجهیز سریعتر این خانه و آغاز برنامه های کیفی برای خبرنگاران تاکید کرد.
۵۲ شریه و ۹ پایگاه خبری و اطلاع رسانی در استان مرکزی فعالیت رسانه ای دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.